Basında Biz
21 Kas 2020

AsisCT, son kazandığı ihaleyle 81 ilin akıllı şehir olması için bir yıl boyunca projeye liderlik edecek. 2019 yılında 206 milyon TL olarak gerçekleşen cirosunda bu yıl yüzde 20’lik artış bekleyen şirket, yeni ihracat pazarlarına odaklandı.

ÖZLEM BAY YILMAZ
obay@ekonomist.com.tr

AsisCT-City Technologies, şehir teknolojilerinde Türkiye’nin 81 iline anahtar teslim çözümler sağlıyor. Şehirlerin ihtiyaçları doğrultusunda projeler geliştiriyor, IoT teknolojisi ve yapay zeka ile sürdürülebilir ve yenilikçi çözümler üretiyor.

Şirket, 2007’de akıllı bilet sistemleri ile başlayan yolculuğuna insan ve şehir hayatını kolaylaştıracak çözümler geliştirerek devam ediyor. ASİSCT-City Technologies çatısı altında; elektronik ücret toplama sistemleri başta olmak üzere, filo yönetim sistemleri, araç telemetri sistemleri, araç takip sistemleri, geçiş kontrol sistemleri, kişi ile yolcu sayma ve analiz sistemleri, yolcu bilgilendirme sistemleri ve mobil izleme sistemleri gibi akıllı şehirlerin mobilite alanında anahtar teslim çözümler üretiyor.

Bununla birlikte akıllı bisiklet, elektrikli scooter gibi yeni nesil kısa mesafe ulaşımı çözümlerini de pazara sunuyor. Gerek sistem üreticisi gerekse sistem entegratörü kimliğiyle, yerel ve ulusal pazarda önemli başarılara imza atan şirket; akıllı şehir teknolojileri alanında dünya markası olmayı hedefliyor.

Şirket geçtiğimiz günlerde önemli bir projenin ihalesini kazandı. Bu kapsamda Türkiye’deki 81 ilin akıllı şehir olması için danışmanlık yapacak.

BİR YIL SÜRECEK

Proje, ‘2020-2023 Ulusal Akıllı Şehirler Stratejisi ve Eylem Planı’nda yer alan eylemlerin gerçekleştirilmesi, akıllı şehir çözümleri, yerel akıllı şehir stratejisi ve yol haritası hazırlanmasına rehberlik edilmesi ile ülkemizde akıllı şehirler konusunda kapasitenin geliştirilmesine yönelik büyük çaplı bir akıllı şehir projesi.

Proje kapsamında, önümüzdeki bir yıl boyunca danışmanlarıyla birlikte bir dönüşüm projesine liderlik edeceklerini belirten AsisCT Genel Müdürü Fatih Gündoğan, “Yerel yönetimlere akıllı şehir olmaları yönünde rehberlik vereceğiz.

Bir yıl sürecek projenin sonunda, yerel yönetimlerin akıllı şehir planları ve eğitimleri, uygulayacakları teknolojiler ve teknik şartnameler tamamlanacak. Çevre ve Şehircilik Bakanlığı’nın daha önce hazırladığı Ulusal Akıllı Şehirler Stratejisi ve Eylem Planı da bu projeyle hayata geçecek” diyor.

İŞ BİRLİKLERİ BAŞLADI

Projeyle birlikte 81 ilin tamamında, yerel yönetimlerin elinde artık, akıllı şehirler konusunda ortak bir yol haritası olacak ve ülkemizdeki tüm yerel yönetimler, akıllı şehir konusunda aynı ortak zemin üzerinden konuşabilecek.

Akıllı şehirlere geçiş sürecinde kullanılacak teknolojilerin birbiriyle uyumlu ve birlikte çalışması için de çalışmalar yürüteceklerini dile getiren Gündoğan, şöyle devam ediyor: “Projeyle, gerek duyulan sistemlerin standartları da belirlenecek ve her üretici buna göre üretim yapacak.

Bu sayede artık belediyeler söz konusu standartları karşılayabilen şirketlerle çalışabilecek ve ihtiyaçlar artık farklı kaynaklardan da karşılanabilecek.

Projede, Ulusal Akıllı Şehir Mimarisi’yle veri toplamadan veri işleme ve paylaşmaya kadar tüm standartlar ülke ölçeğinde belirlenecek ve illerin teknolojik altyapılarının yerli ve milli olması yönünde de standartlar belirlenecek. AsisCT, proje için iş birlikleri yapmaya başladı.

İlk iş birliği ise İstanbul Üniversitesi’nin Teknoloji Transfer Uygulama ve Araştırma Merkezi ile yapıldı. Protokolü imzalanan bu iş birliğiyle üniversite, akıllı şehirler konusundaki bilgi birikimini, AsisCT ile Türkiye’nin 81 iline aktaracak.

HİNDİSTAN PROJELERİ

AsisCT’nin geliştirdiği elektronik ücret toplama sistemini, tüm dünyada 16 milyondan fazla kişi kullanıyor. Şehirlerin ihtiyaçları doğrultusunda çevre sorunlarından yolcu bilgilendirmeye, temizlikten güvenlik ve analize akıllı projeler oluşturarak ürettiği çözümleri dünyanın 12 ülkesine anahtar teslim sunuyor.

Hindistan’ın ana ihracat pazarlarından biri olduğunu ifade eden Gündo-ğan, şunları anlatıyor: “Şu anda 4,8 milyon doları bulan ulaşım projesinde çözüm ortağı olduğumuz Hindistan’da, son olarak Pune Metrosu ihalesini kazandık.

Proje kapsamında 53 metro istasyonu için 484 adet validatör ve yazılım ihtiyacını karşılayacağız. Hindistan’da yakaladığımız bu olumlu ivmeyi, her geçen yıl daha da artırmayı hedefliyoruz.”

AFRİKA YILI

Hindistan dışında AsisCT; Yunanistan’dan Portekiz’e, Pakistan’dan Türkmenistan’a kadar pek çok ülkede ulaşım çözümleriyle yer alıyor. Örneğin; Atina’da metroda kullanılan cihazlar AsisCT’e ait. Sofya’da ise tren, otobüs ve metro olmak üzere üç farklı grupta araç sistem entegrasyonu projesinde yer alıyor.

Gündoğan,”Buraya sistem ihracatı yapıyoruz. Afrika’dan Avrupa’ya, daha geniş bir coğrafyada, geliştirdiğimiz çözümlerimizle akıllı şehirlerde var olmak istiyoruz. 2021 yılını kendimize ‘Afrika yılı’ olarak ilan ettik. Bu pazara odaklanacağımız, bu kıtada yeni ülkelerle ihracat pazarlarımızı çeşitlendireceğimiz bir yıl olacak” diye anlatıyor.

TERMAL KAMERA SİSTEMİ

Pandemi dolayısıyla ulaşım süreçlerinde aksamalar hem ülkemizde hem de dünyada I sekteye uğrasa da akıllı şehirler, temassız ulaşım, teknoloji ile konforu artan şehir hayatları, yine teknoloji sayesinde ulaşıma ilişkin ; yapılabilen süre analizleri, güvenlik ve izlenebilirliğin önemi gibi konuların önemi gün geçtikçe artıyor. Geleceğin teknolojilerine odaklandıklarını ifade eden Gündoğan, şunları kaydediyor: “Pandemide, termal kamera sistemi öne çıktı.

Yine yapay zekâ algoritması ve kalibrasyon için gerekli referans kaynağı olan Blackbody cihazı sayesinde, son derece hassas, hızlı ve temassız vücut sıcaklığı ölçümü yapılabiliyor. Sekiz metreye kadar mesafede ölçüm yapabiliyor.”

Aynı zamanda AsisCT’in yine pandemide, kentlerde hızlı ve steril maske erişimini sağlamak üzere geliştirdiği ‘Maskemat’ çözümü var. Toplu yaşam alanlarına yerleştirilebilen Maskemat, uzaktan izlenerek kontrol edilebiliyor.

CİRONUN YÜZDE 50’Sİ İHRACATTAN GELECEK

AsisCT, toplam 376 kişiye istihdam sağlıyor. Çalışanlarının 157’si AR-GE’de görev yapıyor. 2019’da 206 milyon TL olarak gerçekleşen cirolarında bu yıl yüzde 20’lik artış beklediklerini belirten Gündoğan, “Şirketimizin son iki yıldır cirosunun yüzde 20’sini ihracat oluşturuyordu.

Bu yıl olağanüstü bir yıl yaşıyoruz; buna rağmen ihracat payımızda bir değişiklik olmadı. Ciromuzdaki bu yurtiçi ve dışından elde ettiğimiz dağılım, hem ülkemize hem de dünyaya kazandırdığımız akıllı şehir teknolojilerinde, pandemi koşulları için hedeflediğimiz bir dağılımdı ve önemliydi.

2021 için ise kendimize, ihracatın ön planda olduğu ciro hedefi belirledik. 2021’de ciromuzun yüzde 50’sinin ihracattan gelmesini hedefliyoruz” diye ekliyor.

ELEKTRİKLİ SCOOTER GELİŞTİRDİ

Şirketin son dönemde geliştirdiği diğer bir ürün ‘SpeedyCT Elektrikli Scooter.’ Kullanıcı dostu mobil uygulamalarla kolayca trafiğe dahil edilebilen scooter’lar, şehiriçi ulaşımda yeni bir alternatif oluşturmaya başladı ve kullanımları hızla artıyor. İstasyonlu veya istasyonsuz kullanım opsiyonları bulunuyor.